Nyårsafton

Publicerat: 2012-01-05 Kl: 23:52:09 | I kategori: Vardagen


Ingen rast och ingen ro.

Nej här i Mexico jobbar man röda dagar som vilken annan dag som helst. Ledig en dag i veckan, inga undantag. Alex jobbade flitigt på, Helen däremot åkte på matförgiftning dagen innan nyårsafton. Så hela nyårsafton var det filmmaraton i soffan som gällde.


På Nyårsafton skulle vi även vara ur lägenheten kl 11:00. Typiskt, med magsjuka och allt.
Medan Alex var på jobbet så kravlade Helen sig upp på ostabila ben, tog en taxi med resten av packningen. In till vårdcentralen för att bli undersökt, få meducin och läkarintyg till jobbet. Sedan vidare hem till Petter.
Väl hemma hos Petter var det som att komma hem till mamma när man är sjuk. Petter och hans inneboende bror Micke och kompisen Erik tog väl hand om mig. Servade mig med yoghurt, dricka etc.
Såå goa så... =)


Mot kvällen kom det lite folk. Medan jag låg i soffan och tittade på Lejon Kungen och grät så satt resten uppe på balkongen, drack lite gott och badade bubbelpool ;)








Runt 23-tiden började de andra dra sig ner mot stan för att fira det nya året.


Helen & Alex somnade framför en film.
Kl 00:20 vaknade vi till, önskade varandra Gott Nytt År, och somnade sedan om igen.
Det spelade ingen roll tyckte vi, att tillbringa vårt Nyår sovande i sängen. Vi hade ju i alla fall varandra, vilket var det viktigaste...
Det är Kärlek det ;)



Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Caroline

men sÖt då, stackare å bli magsjuk på nyårsafton! Men men det kommer mera sånna!!! Ni hade ju iaf varandra!!!! <3



Jag saknar dig å hade gärna velat vara med dig en dag som en liten svans å se va du gör!!!!



Hoppas du mår bättre, pussar från mig

2012-01-06 @ 00:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0