Ledig dag 5 Jan

Publicerat: 2012-01-06 Kl: 00:35:02 | I kategori: Vardagen


Idag har jag varit ledig och setat på Starbucks hela dagen och druckigt te med mig själv och datorn.
Alex däremot jobbar och sliter.
Han är så duktig han, min karl :)



Det är mycket jobb nu för oss båda. Vi jobbar på Dressel men på olika ställen här i Playa. Vi går upp ca kl 06:00 varje dag och kommer hem runt 18:30. Så vi hinner inte se varandra allt för mycket under dagarna.
Nu kämpar vi på för att få En ledig dag i veckan tillsammans. Så hoppas det ska gå igenom.


Alex började plugga på sin Open Water kurs igår, så snart är det en dykare av honom med.
Då ska det bli dyka av.


På min lediga dag har jag Skypat med Sofia. Vilket var hur kul som helst :) Bara att få ha ett vanligt samtal, snacka skit och se varandra... Så härligt!
Dock gör det att man längar hem till alla Ännu mer...



Jag och mamma pratade även några timmar på MSN. Haha, vi kan ha så roliga samtal. Jag brukar sitta och skratta för mig själv när vi pratar. Hon kan vara så omedvetet rolig. Ja det vet vi ju, alla vi som känner min lilla mamma.
I min familj har vi många internskämt, ofta roliga saker som mamma/lilla Mommo sagt.
"Ssssshy, man får faktiskt inte skrika i Thailand!"
"Nämen.... får man verkligen ha simfötter på sig i poolen daa?"


Idag pratade vi om frisyrer och jag frågade henne om hon klippt sig och färgat håret på länge.
Hon svarade att hon inte hade det men sa att hon ända trivdes ganska bra med håret som det var nu när det hade växt ut lite. Hon beskrev det så här " Nej det har jag inte. Jag har allt hår bakom öronen och fixar med luggen lite, så den blir nästan hellugg och sen med lite volym i. Ganska så bra tycker jag."

Kan man ha en sötare mamma eller?





Isabelle ringde även en morgon denna vecka, när jag var på väg mot jobbet...
Många tårar som kom då. Usch vad jobbigt det är att vara borta ifrån alla.
Dock gör ni min dag, när jag får prata med er, om det så är i telefon, skype eller facebook. Vad som helst.
Älskar de stunderna, det känns liksom som att ni är Lite närmare då.



Tack för att ni finns och för att ni gör min dag trots att ni är på andra sidan jordklotet

All kärlek till Er!

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Ninni Rebecka

Åhhh Ni Ser Ut Att Ha Det Toppen. Några Kompisar Till Mig Drar I Väg I Februari Till Mexico - Under 2 Veckor. Kanske Ska Ta Och Hänga På Tillsammans Med Ylva ? I Wish I Could :-) Jag Träffade Sonen Till En Tidigare Mexikansk President Once Upon A Time. By The Way. I San Diego. Där Jag Var Med Min Dåvarande Pojkvän. Så Njut Nu Allt Ni Kan Så Kommer Du Ha Många Historier Att Berätta För Barnen Sen :-)) Remember. Var Rädd Om Er <3

2012-01-07 @ 18:14:52
URL: http://ninnirebekkah.wordpress.com/
Postat av: Ninni Rebecka

Åhhh Ni Ser Ut Att Ha Det Toppen. Några Kompisar Till Mig Drar I Väg I Februari Till Mexico - Under 2 Veckor. Kanske Ska Ta Och Hänga På Tillsammans Med Ylva ? I Wish I Could :-) Jag Träffade Sonen Till En Tidigare Mexikansk President Once Upon A Time. By The Way. I San Diego. Där Jag Var Med Min Dåvarande Pojkvän. Så Njut Nu Allt Ni Kan Så Kommer Du Ha Många Historier Att Berätta För Barnen Sen :-)) Remember. Var Rädd Om Er <3

2012-01-07 @ 18:15:53
URL: http://ninnirebekkah.wordpress.com/
Postat av: Helen

Vi har det super bra :) Ja, ta med dig mamma och kom hit! Det vore ju hur trevligt som helst, och skönt för er att komma bort på lite semester också..

Hehe, ja det kommer säkerligen bli mycket historier för barnen, precis som alla roliga historier jag och Josse fått höra <3

2012-01-10 @ 02:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0