Bullshark dive

Publicerat: 2012-02-21 Kl: 22:32:55 | I kategori: Dykning


Än en gång har vi varit dåliga med uppdateringen.
Det har varit mycket annat i fokus det senaste. Bestulna på pengar från kontot, tappat bort kameran. Otur efter otur. Dock har ju Filip och Samuel varit på besök vilket har livat upp stämningen ändå :)

Precis utanför Playa del Carmen stannade vi med båten och hoppade i vattnet. Klar sikt, perfekt! När en av mina dykare tittar ner ifrån ytan så får han syn på en stor bullshark precis under oss, dock 20 meter ner. Med en snabb nedstigning till ca 22 meters djup sätter jag mig med min grupp i sanden. Ingen haj i sikte nu.
Spänningen ökar och alla ser sig omkring för att försöka få syn på någon. Efter några minuter utan en enda i sikte så börjar vi sakta simma lite djupare. Tätt tillsammans i samlad trupp.
Plötsligt kommer det en emot oss för att snabbt simma iväg bortom synhåll igen. Alla sätter sig, som planerat, ner i sanden igen och väntar. Då händer det :) En haj kommer simmande emot oss, efter det en till och sedan en till. Bingo!












Mäktiga och nyfikna djur. De håller sig på avstånd men vill ändå ha koll på oss och undersöka vad vi är för några figurer på besök i det stora blå.

LOVE IT! <3


Kommentarer
Postat av: Caroline

WOW!!! shit va ballt, men ucsh va rädd jag skulle vara! Tråkigt med kamerna men det verkar som du ändå fått massa bra bilder. Ska bli så kul å få träffa dig när du kommer hem! Puss gumman

2012-03-07 @ 15:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0